9 augusti 2017

Lifers ❤️


Har precis fått det garanterat (de hänger vid poolen på kvällen) att jag har sett klippsvalan här och italiensk sparv.
Jag har även sett sammetshättan här som jag såg på GC. Medelhavstrutar finns det massor av och i morgon ska jag fråga hotellägaren vid stranden om det är elinorafalken som svävar varje dag ovan oss från lilla ön till stranden. 


Den här fågeln kommer in varje kväll och badar i poolen, nja dricker vatten snarare. 


Elenorafalk 

Fåglarna är inte skygga. De bryr sig inte alls om turisterna här. Jag har dock inte sett härfågeln här och inte biätaren. Kråkfåglar finns det gott om och gråsparvar i hundratal på kvällarna i buskarna utanför hotellet. De blandar sig med italienska sparvarna. 

Nu har vi ätit pizza och ska strax gå till Apoteket för att köpa piller. Hepp 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...