15 maj 2017

Tandläkarskräck



Då man har rädsla för borr och ilningar från hell så är det inte kul när man måste till tandläkaren. Inte blev det bättre att jag kom försent. Tur att de kunde hjälpa mig ändå. Jag tappade en plomb för ca 2-3 månader sedan men drog mig för att ringa tandis. Tog modet att ringa förra veckan och nu har jag precis varit där. Det har blivit kariesangrepp förstås så jag fick en speciallagning som behandlar kariesangreppet och sen tar man bort den och kollar om det är läkt. 


Så nu har grisen gett sig själv tuggförbud. Absolut inga popcorn och inga klubbor. Popcornsflisan som hamnade mellan mina tänder satt också kvar. De grävde ut den. Inte fräscht. Den hamnade där i mars, alltså ett tag sedan. Inflammerat och ömt. 


Jag fick tre hela kindsprutor och en i tandköttet. Ändå kändes det. Urk. Nu är jag hemma och är bedövad hela högra sidan. Petar mig själv på örat och känner inget. Haha. Ja ni, vissa har tur genom livet med sina tänder. Andra inte. Jag är 'andra'...

Må så gott!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...