18 maj 2017

Sommarhäng på ballis



Jag hade en frodig och grön balkong förra sommaren. Så mysigt. Mycket att vattna dock. 


Kalt och tomt med växter idag. Vi har haft en väldigt kall vår och då vill man inte köpa hem några plantor. 


Jag tänker ha grönt denna sommar också. Då kan jag ta in dem till hösten. Utnyttja växterna maximalt. 


Min dotters rosor förra sommaren. De blommade frodigt från juni till sen höst. Jag tror de heter Bonica men är osäker. De tål en del skugga och det är få rosor som klarar av det. Min klätterros är också skuggtålig, New Dawn. Två av dotters rosor är nu på min balkong. Vi får se om de tar sig då de nästan var döda efter tuff vinter. 

Nu blir det lite mat sen sängen. Hepp!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...