23 april 2017

Skultuna loppis



Drog på mig skinnpaj och jeans idag. 



Idag var jag och en vän till Skultuna för att botanisera på storloppis. 


Fika var givet. Tog en grillad surdegsmacka med sallad.  När jag sitter och tittar ut i lilla forsen ser jag en knallgul Pippi. 

 

Gissa vilken jag såg?


Fors- eller gulärlan? Hur/var lever dessa?  Där har ni svaret. 
Inte var det citronärlan fast det trodde jag först. Det är en superrarris. 


Jag köpte inget utan var sällskapsdam. 


Då jag redan är fågelexpert så ska jag nu bli lämmelexpert. SVT2 nu..

Ha en fin afton!



1 kommentar:

  1. Det var en vacker fågel !!!...sitter och tittar här på "mina " fåglar utan för mitt bloggrums fönster ;)
    Jag matar dom ännu ;))
    Kramis bia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...