15 april 2017

Gabondörrar



Varje gång jag påbörjar något så ångrar jag mig. För projekt kräver ett avslut och avslut är jag dålig på. 


Ränderna är inte från roller utan dörrarnas masonitskikt är lagt fyra rader och varje skarv syns då igenom när man målar över. 


Andra lagret så försvinner ränderna litegrann. Bindfärget är väldigt blaskigt och tunt så jag får måla flera lager. 


Det ultimata skulle ha varit att ta ner dem och lagt dem på bockar. Spacklat och slipat samt byta handtag. Det skulle ha blivit dyrt och då skulle jag ha kunnat lika gärna köpt nya dörrar på Bauhaus. 


Det blir ljusare i alla fall.. Skönt. 


Utmaningen sen blir mina glasdörrar men det blir senare fråga. Jag tar en dörr i taget och det känns så skönt att få detta gjort. Ha en fin kväll!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...