3 mars 2017

Ta tre betala för två...



Idag tog jag och mor premiären med nya bilen till Västerås. Mor försöker lära sig att köra med automat efter alla år med manuell. Det gick riktigt bra men jag känner att jag har spänt mig lite efter åkturen. Hihi Vi var till specsavers och testade synen samt brillor. Två progressiva glasögon för tre laxar är rent ut sagt skitbilligt. Då har man råd att byta varje/varannat år. Kul med variation plus om ett par går sönder så har man ett par till. Nu får vi hålla tummarna att jag inte har ärvt fars gröna starr. (Skulle inte förvåna mig) jag hade förändringar i synnerven men vi ska kolla inom ett år om det har blivit sämre...


Efter den långa tiden på specsavers så var vi utsvultna. Jag var sugen på kycklingfilé och mor tog den obligatoriska köttbullemenyn. 


Jag fick se på medan hon avnjöt en semla, och nixpix det är sant, jag åt varken upp pommes eller tog en semla... Men jag råkade ta en chokladboll till kaffet senare...


Jag o mor passade på att köpa oss billiga söta sommarskor. Ta tre betala för två. Skor för endast 199kr styck. Billigt är kul! Jag fick köpa mors tredje par för en hundring då hon ville bara ha två skor. Tänk, fyra par skor för knappa femhundring. 
Vilket kap!

Nu ska jag vila en stund i soffan sen blir det läsk o tv. Hejsvejs!






1 kommentar:

  1. Jädrans vad skor ni fick, hihi....det gäller att använda alla också, hehe...
    Jag kollar synen hos Specsavers också...men får alltid gå tillbaka och justera glasögonen, så jag börjar tycka dom är slarviga ;((.....men men...
    Önskar dej en trevlig helg !!
    Kram kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...