5 mars 2017

Kattuggla ☆ Fågellistor



Hej på er!
Inatt var jag på en hilleri tripp med mina vänner igen. Ut i mörka skogen för att lyssna på ugglor. Fick in en lifers, kattuggla! Den lät så fin och klar bara en liten bit från oss. Visst är det lite spöklikt att höra hohoande mitt i skogen och det är bläcksvart men jag blir fascinerad också. Vilka djur det finns! Bättre kvällsnöje finns inte. 


Kul att fylla i de tomma luckorna. 


Tack vare S o M har jag nog sett över två hundra fåglar. I London fick jag 29 lifers på ett par dygn. Det är lyx! Man blir ju lite mallig. 


Idag har jag sett mindre sångsvan vid Ramnäs. I fredags såg jag sångsvan och de är modell större och har mer svart o gulorange näbb än den mindre modellen. 


Jag o GB var till Åsby trädgård och jag köpte mig en prickig calathea. Så fin så. 

Nu blir det plock o mer tvättstuga! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...