25 februari 2017

Fågelvärlden



Vaknade av ljuset som sipprade in genom persiennen. En härlig tid går till mötes. Som ni vet älskar jag sol o värme men inatt när vi var och uggleskåda sa S något man också kan ha som vårtecken. Det han sa var -att om ca tre veckor kommer vårfåglarna. Då tänkte jag att det är ju också verkligen ett härligt vårtecken, inte vara att vi får ljusare dagar och värmen kommer tillbaka.. Då kan man plocka många kryss på en helg. Hihi 


Frukosten bestod av baconost och skinka. Skitgott. Plus en massa kaffe och fågeltidningar. 


Såg ett reportage om kvismaren. Våtmark som finns i Örebro. Där var jag förra året med M o S. Kanonställe!


Jag hittade flertalet gamla listor på fåglar jag har sett genom åren. Men en art som står med på listan är inte en fågel utan en Ina, nattugglan. Hur faen tänkte jag där när jag gjorde denna lista. Haha 

Bra att jag har skrivit datum :)



En fågel som jag inte har sett än. Lunnefågeln. Visst är den fin!

Nu ska jag rota igenom mina papper för att kolla om andra konstiga arter står nerskrivet, som rugguggla eller fyllkaja.. Hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...