15 januari 2017

Dö-städa


Söndag, 7 minus och lätt snöfall. Vad gör en frusen finne då? Jo hon börjar röja i garderoberna. Jag har alltid haft svårt att finna kläder åt mig och då spar jag de få kläder jag hittar i butiker. Dumt, för nu tar de gamla kläderna plats för de mindre gamla. 


Efter röjningen (jo da, kläderna ligger kvar än på golvet) så pustade jag ut i soffan. Jag känner att jag måste måla dörrar men helgerna går så fort att det inte hinns. (Eller är väldigt slö) Det blir ett projekt när eleverna o lärarna går på lov. 


Bild från Kreta som jag tog 2014..

Jag har suttit sedan fredags o kollat resor, charter, flygstolar etc. Dyrt. Finner inga fynd, om man nu inte vill åka till Gdansk för 28kr enkel. När jag kan åka är det dyrt. Vid lov o röda dagar. Så trist. Men skam den som ger sig, helt plötslig finns resan där...


1 kommentar:

  1. Ingen har väl missat att du älskar att resa ?, hihi...hoppas du hittar någon resa snart !
    Fast de flesta gillar väl att se världen ?...även om man åker till samma ställen flera ggr.
    Vi gillar också att resa, och försöker att komma iväg varje år...i år blir det till Kanarieöarna i maj (har jag säkert skrivit förut )...två förhoppningsvis härliga veckor...har aldrig varit där förut (San Augustin )
    Här skulle det också behövas både städa och röjas i garderober och andra ställen...ska nog ta tag i det framöver ;).
    Kram bia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...