2 november 2016

Östra Centraleuropa 2:0



Lilla packningen. Gick hur bra som helst. Fick tänka smart och packa klokt. Plus att vi slapp vänta på resväskor, vi bara gick igenom gaten och ut till taxin. 


Flygresan gick bra ner till Budapest. Tog bara 1,45 timme. Hotellet var helt okej. Rent o fräscht och med minibar. 


Lite öststatskänsla över hotellet. Ligger bredvid en jättestor arena. Mycket sportfolk på hotellet. Det var tennistävlingar. 
Har bara bild på baksidan av hotellet. Där fanns tunnelbanan bara ca 30m ifrån. Kanon! 


Vi var till jättefint ställe och åt. Cyrano. Jag tog kyckling och den var himmelsk! Har nog aldrig ätit lyxmat som är med i Michelin-guiden. Maten smälte i mun. Bokstavligt talat. 


Mycket mat på enorma tallrikar. Min mat och dryck gick på 200kr. Skitbilligt. 


Efter tre timmars sittning så började vi knata tillbaka till tunnelbanan för att ta oss till hotellet. 


Tunnelbanan är enkel där för den är liten, finns inte så många spår som exempel London har. Vi bodde bara 4 stationer bort o det tog ca 15 min att åka, max. 


Rent och fint var det precis överallt där vi turister är. Lugn och fin tunnelbana och staden var fläckfri.

Det var första kvällen i Budapest. 
Pst. Tror ni jag fick någon sömn den natten?... Jo da, somnade 3:40 och vaknade 06:00.. Tjoho. Inte kul då jag visste vad vi skulle göra på lördagen... 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...