8 november 2016

Borås vintage tapeter



För 3,5 år sedan flyttade vi in här i fd posthuset. Jag skulle fixa mitt sovrum ganska så snabbt. Det blev inte så. Åren gick och mycket kom emellan. 

 

Då man har en liten lön o lever ensam så måste man göra ständiga val. Man kan inte välja båda delarna. Jag valde resor. Resor ger mig en harmoni och glädje i livet - men det gör även ett fint hem. 


Som ni vet gillar jag inte julhelgen. I år hade jag tittat på en resa till Spanien. Fly från det trista. Njuta av sol o värme. Men nu blev det inte så. Det blir totalrenovering av sovrum i stället. Jag fick göra ett val. Jag väljer att använda min semesterpeng till renovera väggar o golv. Det kommer att sluta på ca 8000kr pga de jäfla strukturväggarna. Morr. 


Jag får sova i tv-rummet ett par nätter. 

Lagning av tak ska min förening betala via försäkring då den har spruckit hos mig plus fyra grannar. När målarna ändå är här så vill jag att de spacklar o spärrar mina väggar. Gamla bubbliga tapeter från 80-talet. Dyrt att fixa men ett måste om jag vill ha tapet. Tapetsera aaaaldrig med struktur! Struktur suger apa o blir bara dyrt när du vill göra nytt..


Så nu ska jag kika på toile de jouy tapeter. Har velat haft såna tapeter i tio års tid. 


Kram på er!♥️
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...