11 oktober 2016

Bemötande vid autism



Idag har jag varit på utbildning. I stora drag handlade det om hur jag som personal bemöter människor med autism. Vi fick tips och råd men det som var bäst var att föreläsaren hade diagnos själv. Han kunde då berätta från sitt perspektiv. 


När jag kom hem från jobbet fann jag denna i brevlådan. Hej o hå tänkte jag. Nu precis har jag fått in " höstkänslan" men den togs bort efter detta omslag. Nu ska vi tydligen tänka jul...


Tänkte direkt på min vän M som är så pysslig. Det fanns mycket tips på vad man kan göra inför jul. 


Så söta änglar. Det kan även göras som en gran. 


Varför inte baka en julgran? 


Man får genast inspiration när man öppnar jultidningar. Det är liksom nåt magiskt över dem. 


Samma sak varje år. Kommer liksom inte undan allt fint som finns. Nu ska jag bläddra vidare! Tjing!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...