11 september 2016

Safari i Afrika!


M o S! Vi måste dra söderut och kika in lite häftiga fåglar och elefanter! När drar vi!? Jag skulle se ypperligt snygg ut i en sån här hatt! Haha 

Ja ni, att åka till Afrika är en dröm. Att få se savannen en dag skulle vara det ultimata. Men jag får nöja mig med Ungern först, sen Polen i vår. Min dotter med sambo är här i hemma. De berättade att de följer en serie på Netflix om Hitler och andra världskriget. Min dotter vill se auschwitz och känna in och se vart de fruktansvärda händelserna som varade på 1940 talet. Mina arbetskollegor åker dit varje år med samhällselever och jag tänkte höra med dem om de billigaste och närmsta sätt att ta sig dit tur och retur. Vi har pratat om att vi ska beta av mycket sevärdheter nästa år utan att nalla semesterdagar för de går till solen. Polen blir vid påskhelg och vi ska kolla budgetflyg med liten resväska och okej hotell. Vi pratade om att bila först. Men då går det åt dagar. 17 tim med bilen enkel resa inkl båt över, tar för mycket av dygnen annars skulle vi göra det. 


Ja som ni märker så planeras det mycket resor men sånt tar tid och man måste kolla hur mycket allt kostar osv. 

Nu ska jag laga matlådor till dem. De är ute och fiskar nu och jag har tvättstuga. Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...