4 september 2016

Köttfärslimpa med fransk löksoppa


Fick tips av en vän om ett enkelt recept på köttfärslimpa. Hon vet att jag avskyr att stå i kök så detta skulle vara nåt för mig. Enkom 3 ingredienser! Wow tänkte jag men receptet föll ganska snabbt i glömska. 


Men nu gör jag ett försök. Blanda ihop créme fraiche, fransk löksoppa och nötfärsen. Smörj sen en form o tjovips in i ugnen i ca 40 minuter. (175 gr)


Då jag äter magrare så kör jag på lätt créme fraiche och skulle kunna kört även på folie men smör är gott, och jag tog inte så mycket som det ser ut på bilden. Missvisande o utpressat på bilden. Hehe
Sen kan man ha i mer saker som paprika o mer lök osv osv men nu ville jag ha det sååå lätt som möjligt. 

Så nu sitter jag o väntar på att det ska bli klart. Kokt potatis o lingonsylt till. Mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...