23 juli 2016

Dagstur till vackra Sala



Hej på er i värmen! 
Igår var jag och GB till Sala igen. Vi skulle kika på en koffert som fanns på sala-antik. Den skulle man kunna spara böcker i, men ena låsanordningen var trasig så då fick det vara. Vi passade på att fika och kika på folk som turistade vid Sala silvergruva. De gick på led med hjälmar på huvudena och tjocka jackor i värmen och skulle ta hissen ner men vi höll oss uppe i solen och njöt av kaffe och morotskaka.  


Sen tog vi oss in till centrum för att botanisera bland butikerna. Vi fann Röda Korset där inhandlade vi böcker och tidningar. Sen gick vi till blomsterbutiken för att kika på krukor men jag fann inget som  passade. 


Men jag kom hem med ett bord för 70 kronor som inköptes på Återbruket. 


Så nu efter en dag hos mor och sol så sitter jag och målar och målar så den blir riktigt fin. Dotter ska få den till sin balkong hade jag tänkt. Det blir spännande o se om den duger, hon blir målarmästare i höst så ni kan tänka er hur hon kommer granska denna kritiskt. haha



Nä nu måste jag måla ett lager till! Hepp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...