18 juni 2016

Progressiva linser



Då åkte resväskan upp på sängen. Blir att packa på måndag. Har dubbel tvättstuga i morgon så nu jäklar ska det tvättas! 


Igår eftermiddag innan vi åkte till dotter i Västerås var jag till synsam. Jag vill ha linser igen. Jag har haft problem med torra ögon och jag gav upp till slut med linsbärandet. Det var över fyra år sedan. Nu var det dags igen. Ge ett nytt försök. 


Torrt även nu tyvärr. Fick köpa ögondroppar för att fukta ögonen. När man har linser o torra ögon så följer inte linsen med ögonens rörelser och då funkar inte linsen maximalt. Jag köpte progressiva och de funkar inte bra då det är så torrt torrt torrt. Jag sa till optikern att han måste ha gett mig fel linser då jag inte kan läsa på mobilen men tyvärr hade han gett mig rätt lins. Jag köpte bara 3o stycken för jag vill ge detta en chans under sommarlovet... 



Trevlig kväll!❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...