25 juni 2016

Härfågel på Gran Can



När jag låg och solade i förmiddags så flög det en orange fågel över huvudet på mig tvärs över poolområdet. Jag tänkte och funderade o kom på att det var nog en härfågel. 
Efter en stund skulle jag promenera till rummet för att hämta vatten och vem kom och mötte mig i gången!?

 
Så fin och helt orädd.♥️


Fågeln var tre ynka steg ifrån mig. 


Den gick närmare mig och max två steg från mig. 


Men jag var ointressant så den vände ryggen till och pickade i gräsmattan. 


Ja ni kan säkert tänka er min situation. Står på hotellets grönområde. Fullt med solande gäster och jag springer runt och fågelskådar. Haha  


Jag tänkte direkt på min kompis Sören när jag såg denna fågel. Han tyckte jag skulle ha haft kikaren med mig. Jag fick ett sånt roligt sms igår. Jag fick mig ett riktigt gott skratt! 


Min kikare som står i vardagsrummet. :)

Men nix pix, här behövs ingen kikare man får man se pippisar live på gräsmattan. Hihi 

Mari och Sören! Tack för att ni tar hand om mina blommor och jag hoppas ni har en skön helg!♥️


Pilgrimsfalk
Spansk sparv 
Halsbandsparakit
Munkparakit
Kanarisk gransångare 
Kanarisk koltrast 
Turkduva
Tamduva
Härfågel

Sen en till.. Måste forska ...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...