9 april 2016

Västerås mälarstrand



Idag har vi varit på kalas i Västerås. Full fart precis hela dagen. Jag packade i morse allt från porslin till korvbröd. Sen bar det iväg till residensstaden för dukning. 


Givetvis åkte dotterns favoritgods fram. Iittala. 


Eftersom jag, mor och mormor kom först för fix så hann vi även ha lite paketöppning. 


Det var allt från pengar, kuddfodral till vandringsbyxor. 


Ela 21 år med sin gammelmummu 89. 


Det blev massor av folk, förutom vår släkt på 8 pers så kom Elas faster med man, farmor, farfar och hennes far. Hennes blivande svärmor Ólöf och svärfar Fredrik kom också med hunden Tyra. Kolla in konstverket! Jättefin present! Den hade Fredrik målat till Ela. Jag tror nog att vi blev 17 personer och vi hade räknat med ca 12. Kul! Ela var så glad att alla ville komma och så kul att det gick bra fast det var bra snurrigt där mellan korven och tårtan. Nu är vi hemma igen så jag ska ta mig en liten microvila i soffan en stund.. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...