30 april 2016

Svensk konst


 

Vilken dag! Sååå intensiv! Efter att jag hade varit vaken i max 10 minuter ringde dotter. Hon var påväg hem till mig och hungrig. Det var bara att rusa över till Coop kl 8:45 o köpa frukost. Sen åt vi o drog vidare till kyrkogården för att hälsa på farsan. Men vi tordes inte gå den vanliga vägen till stenen för det stod en fräsande kanadagås i gången. 


Fina på håll men fem meter ifrån så var man inte så tuff. Speciellt när han gav oss bitch blickar och fräste!


Vid elvasnåret hade vi tvättstuga. I ca sex timmar gick maskinerna. Det blev några vändor kan man säga medan man tvättade fönster. 


Full fart. Sprut. Gno o skrapa. Tvättstuga. Sprut. Gno o skrapa. Medan jag höll på med detta drog dotter iväg till far sin för städning av bil. 


Nu har jag plockat upp krukor o urnor. Bara att fylla på med sommarens blommor.. 

Ela hade med sig min gigantiska tavla av konstnären Bertil Wahlberg från Effecta. Blev som ett nytt rum med riktig konst. 

Vi hann även tuta iväg till mor o Ebba för att kika efter en ram till Elas konst. Men inget passade. Så vi får ta en Ikea ram och spreja i guld. 


Svårt att ta bilder i motljus. 


Men jag känner mig helt slut i rygg och knä så jag får ge upp för idag. I morgon ska jag fortsätta med fönstren som låg i sol idag sen dammsugning. 


Jag ska baaaara leta efter plugg o L-formad skruv. Ska försöka få tag på en Hilti så jag kan hänga upp fler tavlor. 
Men nu ska jag äta! 


Svulla o vila. Skönt!

Ses tomorrow!❤️








1 kommentar:

  1. Oj vad ni har fixat och donat !!
    Fast ibland måste man ju göra sånt, hihi...
    Hoppas valborg var bra ;))
    Ha en fin start på maj månad...härligt !!!
    Kram bia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...