18 april 2016

Fjäll och rovfåglar


Ikväll blev det kassler o sallad. Enkelt och helt okej. Tandläkaren ringde nyss. Hon undrade om jag vill ha lite tandvård. Ja tack sa jag. Ska blästra rent mina gula gaddar. Med åldern kommer det gula och mina tänder blir fulare och gulare, speciellt nedre tandrad. Ser inte fräscht ut. 

Nu ligger jag  i soffan och bläddrar i fågeltidningar. 

I en artikel står det att fåglarna i fjällen minskas. De vet ej varför men misstänker förändringar i fjällen. Igår såg jag många fina fåglar. Havsörnen var mäktig att skåda. Vi fick äran att se den en längre tid då den satt sig på en påle i vattnet för att spana. Magnifik rovfågel.❤️





1 kommentar:

  1. Du skulle se så många fina vårfåglar jag har utanför mitt fönster...i går var det en hel hop med Bofinkar här...Domherren såg jag också (fast det är ju en stannfågel)...Rödhaken har jag sett och den har en speciell plats i mitt hjärta...hörde även koltrasten förra veckan ;))
    Kram bia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...