18 april 2016

Fågelskådning i Västmanland



Igår har jag varit på fågelskådning med mina vänner.
En fantastiskt skön dag med spännande aprilväder.




Det var så vackert när solen kikade fram och vi njöt för fulla muggar. Vi såg fina fåglar och drack kaffe vid en badplats utanför Ramnäs.




Dubbla regnbågar dök upp. De var så vackra men svåra att få hela på bild.








Vi letade inte bara efter fåglar utan även guld vid regnbågens slut. Se på bilden hur nära vi är! Nästan så att vi såg guldet ligga där vid bågen.




Tjolavips kom värsta hagelregnet! Stora iskulor stora som ärter. Man nästan trodde att billacket skulle försvinna. Vi satt i bilen och kollade på naturens krafter och vi var givetvis tvungna att fota.




Naturen kan verkligen bjuda på skådespel. Väldigt vackert var det trots regnet som därefter.




Även om vi inte fann guldet så tror jag att vi fick tur i fågelskådning. Vi fick ihop 56 st arter på ca 8 timmar. Det är inte dåligt.




Skulle vara kul att ha en värstingkamera då bilder med mobilen blir bara sudd när man ska ta bild på en fågel långt ifrån. Bilden ska förställa en storspov.




Så här ser Sverige-fågelkrysset ut. Det här är några fåglar vi fick ihop igår.

Jag hade en toppendag och hoppas på fler såna med finaste vänner!
Härligt att jag fick en lifekryss på en havsörn också!

Tyvärr hinner jag inte skriva mer då jag måste rusa till jobbet!

Ha en bra start på denna vecka! Kramen!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...