19 mars 2016

#weather


Igår kväll försökte jag hålla mig vaken till tio men det gick inte. Drog till sängs redan halv och somnade nästan direkt. När jag vaknade efter min prinsessömn kollade jag på mobilklockan. Såg att mobilen visade snöfall! Studsar upp och kikar ut men inte en flinga såg jag.. Pjuh!


Men jag blir inte förvånad om det kommer ner något idag. Himmelen ser krispigt kall ut och igår var det lite "april-väder" ömsom sol ömsom snöflingor. 
Tänk vad vädret kan se olika ut i vårt avlånga land! Dalarna och över så är snön kvar och här i Västmanland är det barmark och snödropparna i backen har kommit upp. Söder om Värnen och Vättern är det typ vår! Idag önskar jag att lilla Fagersta låg nere vid Trelleborg... 

Nu blir det en stor balja kaffe och smörgås, sen tvättstuga.

Ha en fin lördag! 





gamlaposthuset
Instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...