15 mars 2016

Träd på stam!


Hej alla solstrålar!
Visst är det härligt med sol och värme! Efter en lång och intensiv arbetsdag slängde jag mig på sofflocket och bara njöt av strålarna som kikade in genom fönstret. 


Idag har jag haft mentorstid. Det innebär att checka av med elever och ge dem information om hur det ser ut närmsta tiden i skolan. Det kan vara allt från inställda lektioner till resttillfällen i en kurs. Att få möjlighet att göra uppgifter som man har missat är toppen. Då har de möjlighet att ta igen det och slippa ligga efter med läxor. 


På bara ett par dygn har mitt träd börjat spira! Efter en slappstund i kökssoffan så kände jag att det var dags att kika på växterna här hemma. Det här trädet har stått ute på balkongen helt oskyddad hela vintern och jag trodde nästan att den var död. Men icke! Tjohoo! Jag klippte bort de döda grenarna och gav trädet växtnäring. Tjofs så vaknade den och började växa. 


Vilken dag! Fler soldagar!
Det nästan spritter i kroppen! Som när man släpper kalvarna på grönbete typ. hihi

NU ska jag fixa några mackor och sen kika på Farmen. 



Ha så gott! 



gamlaposthuset
Instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...