1 mars 2016

Specsavers i Västerås




Hej på er! 
Idag var jag till Specsavers i Västerås för att skaffa ett par till glasögon. Jag tycker inte om att bara ha ett par. Tänk om det paret går sönder om man är på resande fot, huga mig. Då ser man inte mycket. Plus att man tröttnar på att se sig själv med samma gamla vanliga glasögon dag ut o dag in, då är det skönt att man kan byta till ett par andra, eller tre. Gudars vilka bra priser de har! Ett par progressiva kostar nu priset som glasögonen har, allt från 395 kr och uppåt. 
Bilden som ni ser ovan, dem glasögonen valde jag på herravdelningen (herrar har oftast snyggast bågar) och de kostar bara 995kr! Superpris på glasögon! Jag var där för ett halvår sedan så jag behövde inte göra en undersökning heller. Skönt!


Var in på ungdomsbutiken och köpte mig ett linne. Såg massor av fina smycken men jag höll band på mig. 



Sen blev det middag på Ikea. Mor hade kommit tillbaka från lasarettet där hon hade testat hörseln. Denna gång valde vi fisk och mos. Gott. 


Nöjda och mätta efter maten så drog vi hemåt. Skönt att åka hem nu när det är ljust till halv sex på kvällen. Känns verkligen att vi går mot ljusare tider. Härligt.



Kaktusen och krukan köpte jag igår och passar perfekt på kontoret. Har köpt ramar men vet inte riktigt än vad jag ska rama in. Misstänker starkt att det blir kartor igen. 

Nu ska jag äta och sen blir det tidigt i säng. Har haft ont i ryggen hela dagen idag så det tar på krafterna. Må så gott! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...