20 februari 2016

Charter och solresor



Då är det lördag igen och som vanligt har jag tänkt att göra en massa saker - som inte blir av. Dotter och jag ska leta resa i helgen och som vanligt får man beslutsångest för det finns så många resor att välja på. Det som man velar på är vad man får och inte får på chartertrippen. Stad/inte stad, nära strand/inte nära strand osv. Dit vi vill kostar skjortan förstås så vi får lov att ta ner önskelistan lite och ta något som känns okej. Sol och värme är ett måste förstås men vi vill även se lite omkring oss och äta gott. Det finns massor av småöar i Grekland men börjar man läsa så går det förstås inte flyg till den ön utan man får skumpa på en båt ett par timmar för att komma dit man ska. Njae, så kul är det inte så där får man köra uteslutningmetoden. Det tar tiiiimmar att hitta en trevlig resa. Sen ska man aldrig boka på en helg för då är resorna oftast dyrast och de tar bort rabatter etc just när det är helg..


Men men, jag spar på några hotell i "favoriter" på datorn och sen får vi kika på vart vi hamnar. Trygga fina Kreta levererar varje gång men kanske dags att prova nån annan ö? Ja men då kostar Rhodos exempelvis skitmycket mer, dubbelrum går inte heller och 90% är dubbelrum dit till huvudstaden. Har även kollat på Menorca. Sviiiindyrt, why? Inte ens märkvärdigt så då undrar man förstås varför det är så förbenat dyrt dit?..  Turkiet vill jag inte ens, usch och fy och jag är jättebesviken på att det inte finns hedliga charterresor till Portugal och Italien. Bara dess småöar. Så ni förstår att det är ett fasligt letande. Jag har kollat på Nice och Cannes i Frankrike, men det finns inte charter utan då åker man "själv". Så det är ett alternativ. Men jag gillar charter, det är ett helt paket och det är bara att "följa strömmen", man behöver inte tänka och fundera på något som exempel att ta sig från flygplatsen till hotellet mm. Det är så skönt att slippa oroa och leta efter hjälp och information. Man stänger liksom av hjärnan när man tar charter, det är semester för mig. haha

Funderingarnas helg är här, och jag tycker att det är värt att läsa och kolla upp saker för resorna blir lyckade då. Mor och jag åker till ett superställe i juni, Gran Canaria Sunprime hotell. Rent och fräscht, inga småbarn och superbra service. Kan varmt rekommendera stället. Så man har lagt ribban rätt högt till nästa resa. hehe

Må gott friends!

Bjuder på fina bilder från Nice - snodda från nätet! 


Så vackert. Jag vill gärna dit till Nice.


Vacker och säkert mycket historia plus shopping och stränder. Bra kombination tycker jag. :)


Säkert mycket god mat också, och alla fransmän går med baguetter i nävarna. Det är nog inte en endaste fransman som har glutenintolerans.. 



2 kommentarer:

  1. Få se om det blir någon resa för oss i år...just nu har jag ingen lust, för jag har fortfarande ont i höft/ben...skall till sjukgymnasten på tisdag...själv tror jag att jag har ont i höftleden !!....alla resor till Turkiet är inställda här hos oss (förutom Detur)...så dit vill vi inte resa i år. Om det blir någon resa, så blir det nog en sista minuten till Mallorca för där var det länge sedan vi var...och jag gillar Malllis ;))...ha en fin helg...blir det mello hos dig ??.....
    Kramis bia

    SvaraRadera
  2. Hej, va roligt att planera en resa. Charter är himla skönt. Har du kikat inne hos oss på Reseguiden? Där jämför du bland arrangörer och resebyråer och kan enkelt filtrera för att hitta den bästa resan för er. reseguiden.se/charter
    Det finns paketresor med flyg + hotell till Italien och Franska rivieran. Annars är som du säger Grekland fint, likaså Mallorca. Kroatien är också ett bra alternativ, prisvärt med fina badvatten. Lycka till med er resa.
    Bästa hälsningar Paulina på Reseguiden.se

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...