10 februari 2016

Liberace Nurmi



Ikväll hade jag lilla mor här hemma i våningen. Jag  behövde hjälp att ta beslut om mina bord och stolar. Jag har en förkärlek till fina stolar men att ha 15 matrumsstolar är lite överdrivet kanske? När vi ändå flyttade upp några stolar upp på vinden så ville jag ha mitt blanka fina bord "a la Liberace" i matrummet och den vackra bondrokoko i samkvämsrummet. 

Mor släcker törsten efter möbelflytt

Nu ska det ändras och fixas men jag vet inte riktigt än hur jag ska ha det. Jag gillar tunga gamla möbler med guld på så det "bondiga" kommer att åka ut. Mor vet precis vilka gener jag har ärvt. Min far gillade nya möbler men hans mor - min farmor och Väinö gillade guld och flärd och fina ting. Allt är en smaksak men jag tycker om att ha ärvt de guldiga, för bättre smak i inredning kan man inte ha tycker jag. (haha)


Soffan åker ut på balkongen och bondbordet lika så. Fast detta tar jag och fixar när värmen kommer senare i vår. Eftersom jag har så litet kök (kök på över 23 m2 - skitlitet i mina ögon) så skulle jag vilja att mina garderober som finns i matrumsdelen rivs ned, men då bär det iväg i kostnader och det vill jag inte då jag har så många andra planer i år. Att shoppa mer möbler och resa. Jag skulle behöva en lägenhet till så att jag kan fylla dem med vackra ting och stolar. hehe Känner mig som en samlare eller möbelhandlare. 


Så här pråligt skulle man ha! Bling och glitter ööööverallt! 
Nä då, jag överdriver liiite men allt med guldfärg är ju så fint!
Mitt nya namn är Ina Liberace Nurmi. :) 

Kram på er!

PS. Versace var inte dålig på bling heller 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...