18 februari 2016

Intensiv vecka!



Det här är Ebba. Hon är snart 14 år ung. Ebba är sjuk och vi vet inte riktigt vad det är för fel. Hon har varit glupen under hösten men för ett tag sedan så slutade damen att äta. Till slut så slutade hon dricka. Ebba kom till veterinär i tisdags. Hon var kraftigt uttorkad och har lite problem med hjärtat. 

Svaren blev många och jag var inte med till veterinären så jag vet inte riktigt vad det är för fel på katten. Men något med magen, jag vet ju att vi människor blir glupska när vi har magkatarr och Ebba var det i höstas, men det har nog gått så långt att hon hade nog riktigt ont i magen eftersom att hon inte åt ordentligt på slutet. Nu är det specialkost som gäller samt mediciner, hon har ätit en tugga eller två av specialmaten och får vätska insprutat i mungipan. Min dotter är sjukskriven så hon är bosatt hos mor min och tar hand om Ebba. Vi får hålla tummarna att hon blir frisk. 
Det kommer att ta tid.. 


Mitt i all tumult med katten så har man långa arbetsdagar och även läkarbesök i Västerås var inbokad. Vi avslutade tisdagens intensiva timmar med ett Ikea besök och deras klassiska köttbullar och mos. 


Då jag har fått fler arbetsuppgifter så går dagarna tokfort. Tjolavips så är det redan fredag i morgon! Har beställt blingskor och de har redan kommit till Ica men har inte hunnit tagit ut dem än. Ska rusa dit efter jobbet i morgon så ska jag gå här hemma och glittra heeela helgen!


Jo tack, sliten och trött men glad ändå! Den här tanten kan inte ens vara med på bild för då hade jag skrämt er riktigt mycket. haha Jag ska strax slänga mig i soffan och kolla på Farmen. Tycker inte att den är så rolig i år. Vet inte om det är karaktärerna i sig eller att man har tröttnat på upplägget. 

Nu ska jag värma på lite mat innan soffläge! Ha det gott! Kraaam



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...