9 februari 2016

Gammal jordglob



Hallå i stugorna!
Idag har jag plockat papper i massor, jag har sparat gamla skolarbeten som jag har fått av lärare när jag har hjälpt elever med behov av stöd. Jag har nog tömt två kartonger, minst.


Jag tog mig en tio minuters lur i sängen idag, låg och tittade på den gamla jordgloben som inhandlades för en tjuga för några år sedan. Den lyser så fint och det blir ett svagt blått sken i rummet. 


Men när man ska ta kort så blir det rosa?! Helknepigt. 


Jag har en stol som är välsutten i köket, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Ska jag kasta eller spara? Ta upp de till vinden eller till sopstation? Jag har inte råd att lämna in dem till möbeltapetserare och jag tycker att det är synd att kasta då det är en halvkändis som har ägt dessa stolar. Jag får fundera lite till.. 

Nu blir det kvällsmacka och sen hopp i säng. Lång dag i morgon då skolan har studiedag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...