3 januari 2016

Kreta med Ving och Fritidsresor


Nu börjar man planera årets resor. Givetvis finns härliga Gran Canaria och underbara Kreta i mina planer. Enda nackdelen med resan till Kreta är att charterbolagen Ving och Fritidsresor har bara flygtider (till Chania) som går typ kvälls- och nattetid. Apollo har bra tider men de har inte de hotell jag vill bo på. Inte kul att landa hemma på Arlanda klockan tre fyra på morgonen och sen ta sig till bilparkeringen och ta bilen på två timmar hem. Inga tåg går nattetid hemåt heller så det blir liksom knivigt att ta sig hem, alla bor inte Stockholm... 

Jag är ett stort fan av vingresor och jag tycker att de kunde ändra tiderna på flygresorna dit. Att turas om liksom, att de som flyger till Chania får vartannat år får dagtidsflyg och andra flygplatsen Heraklion kan ta nattliga flygen. Jag tycker även att Ving ska kolla på Fritidsresors hemsida hur den ser ut. De har en ruta man kan kryssa i om man vill göra en kombinationsresa när man väljer två veckors semester - året runt. Ving har också en knapp men de väljer hotellalternativ. Jag och dotter har åkt på en sån resa med Fritidsresor och det var toppen! Enkelt och smidigt och inga problem att ta sig från ena hotellet till det andra, vi tog en taxi som kostade 50 kr mellan Agia Marina och Platanias. 
Jag har planer på att åka till Gran Canaria två veckor med Ving men de har ingen kombinationsmöjlighet då jag vill bo på två ställen denna gång. Det står att jag kan ringa Vingkontoret, men jag vill inte det. Jag vill kryssa själv på hemsidan. Det skulle även vara bra om man fick göra valet i någon ruta på hemsidan hur många rum man vill ha, sovrum alltså. Jag kanske skulle vara med och planera deras hemsidor så att det blir lättare för oss charterresenärer att få göra egna val i möjligaste mån. hehe







Instagram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...