6 december 2015

Andra advent hos mig...



När min kära dotter flyttade så blev jag så ledsen för hennes rum blev så tomt. Det blev så himla superdupertomt. Hon har bott i Västerås över ett år nu men har haft sina saker kvar här hos mig då hon har hyrt en möblerad lägenhet i andra hand. 
Men efter ett par dagar så började jag fundera på vad jag skulle ha det där rummet till och kom fram till kontor. (plus gästsäng) Jag har massor av studentlitteratur och andra böcker och enda som fattades var bokhylla. De har legat på golv, garderober och i kartonger. Sagt och gjort. Jag och mor åkte till Västerås idag för att städa det sista i dotterns gamla lya så vi passade på att ta en tur till Ikea för att köpa några låga bokhyllor. Tjolavips så har jag nu 2.4 meter hylla att fylla på. 


Köpte mig en en ram till en plansch jag köpte för ett tag sedan på Mio. En karta över London. Har alltid haft en förkärlek till kartor. Har säkert en 6-7 stycken stora men har inte funnit en plats för dem än. 2 stycken är på lilla toan. hihi 
Idag söndag är det tvätt- och städdag. Jag städade bara dotterns rum igår när jag fixade bokhyllorna men resten väntar idag. Så skönt att få rent, har inte dammsugit på "år och dar". 

Önskar er en fin advent och njut ordentligt, tjofs så är det jul och sen är denna tid över. Tiden går så fort att man hinner inte koppla av ordentligt mellan jobb, helg och vardag. Må gott! Kraaam



Dagens roliga bild! hahaha





instagram: gamlaposthuset
Instagram

2 kommentarer:

  1. Så fint du gjort.
    Bra och praktiskt med en massa hyllor är det ju...........
    Kartor gillar jag med, har en stor en i vardagsrummet här hemma.

    Ha en fin vecka,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Men kära vän...varför har du ändrat namn på din blogg !!!.....jag kommer iaf inte in på den nya !!...synd tycker jag, om jag klickar på ditt namn på din kommentar till mej, så funkar det inte...konstigt !
    Ha det gott i alla fall !!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...