9 november 2015

Pedagogiskt arbete


Hej på er!
Kikar in en snabbis. Vill tipsa om en sak lite snabbt. 
Har suttit och kikat på en föreläsning på nätet idag. Handlar om hur man kan hjälpa och stötta elever med olika problematik. 


Jag jobbar med elever som har olika slags språkstörningar. Jättetufft emellanåt då man inte finner idéer att stötta eleven i sitt arbete. 


Jag arbetar även med elever som har adhd. Försöka hjälpa eleven framåt och att eleven får arbetsro.


Jag har hört/sett föreläsaren när jag läste i Ludvika. Kanonbra kvinna som kan förklara på enkelt sakligt sätt och man vill bara veta mer när man lyssnar på henne. 
Ulrika Aspeflo är en kvinna som arbetar som logoped. Hon har lång erfarenhet att arbeta med barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.

Den här föreläsningen kikade jag på UR:

http://www.ur.se/Produkter/192090-UR-Samtiden-Grav-sprakstorning-2015-Sprakstorning-och-autism




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...