10 november 2015

Långt hår som äldre



Bild från instagram - Gudrun Sjödén, svensk klädskapare som använder sig av en äldre vacker fotomodell.


Bild från nätet - modell Ingmari Lamy - skitsnygg!


Den här vackra kvinnan närmar sig 70 år och är skitsnygg. Jag blir så jäkla glad över att se förutom vackert grått hår (finns fult grått hår-tagel) så har hon långt hår. Det är sååå många som klipper av sig håret när de blir 40+ plus, sen hamnar i klimakteriet och blir "manliga", lite babusjka-aktiga. 

Jag har skitlångt hår, inte superlångt men långt. Tanken har kommit flertalet gånger att nu när jag börjar bli äldre så lär jag väl klippa av mig som alla andra, inte snagga men klippa kortare.. men varför? Om jag trivs med mitt långa så kan jag väl få ha det kvar? När man tvekar och tänker på den svenska normen och ska passa in i gruppen av "mogna kvinnor" så är det att man bör klippa av sig sitt långa hår. Men jag vill inte, och när jag finner såna här fina kvinnor i övre ålder så blir jag så jäkla glad. Ser jag ut som en 1000-del av henne när jag närmar mig 70 så får jag vara lycklig. 

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...