16 november 2015

Köpa lya i Spanien


Ja ni, som ni förstår så älskar jag sol och värme. Det enda som är mysigt denna mörka årstid är all mysbelysning man tar fram till advent. Men solen och alla vackra palmer i Spanien ligger varmt om hjärtat och nu har jag bara lite lösa funderingar kring att köpa en liten lya/rum eller dyl utomlands. 


Att ligga o värma sig i 30 graders sol är livet. Man har liksom inget val än att chilla. haha Det är så att jag hört då och då folk som köper sig något utomlands i min ålder med ett lån och när de närmar sig pensionsåldern så har de betalat av lånet och sen kan de njuta i solen som pensionär. Rätt smart då man inte får ut mycket pengar som pensionär. 


Exotiska fåglar finns det gott om där nere i värmen också. Inte dumt.hehe
Tänkte nog starta med att åka nästa sommar ner till Malaga eller dyl och testa semestra där för att känna om fastlandet är något för mig. Annars blir det Gran Canaria för där är det varmt och skönt året om. Först måste man ta reda på vilka fastighetsmäklare man kan kontakta så att man inte blir blåst. Sen planera budget och vart man vill ha lyan. 
Jag känner några som har köpt lya i värmen så jag kan fråga dem hur de gjorde. Men men, jag är bara i drömstadiet, men jag tänker så här att nu när jag arbetar så har jag råd att åka några gånger om året men sen när jag är pensionär och får ut 7-8 tusen i månaden så kommer jag ingen vart.. men har jag en lya så kan jag bara ta ett plan ner för sovplats har jag redan.. smart va! :D haha

Nu har jag börjat jobba igen. Heeelt slut. Relativt bra dag men smärtorna är där konstant. Jag tänker ta en dag i taget så får vi se hur det blir framöver... Nu är det tack för idag! Goo natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...