1 oktober 2015

Pilotglasögon eller inte..


Trött, skitigt hår, grisröda ögon, ja då drar man till glasögonaffären och vill ha nya brills. Hur smart är man tro.. men men, fick med mig hem tre par, ska testa över helgen och ska dit på måndag eftermiddag. Det är så att denna tant har sett dåligt i ca sex år nu och har verkligen dragit på att fixa progressiva. Men nu är det dax. Står inte ut mer, Jag kisar, gnuggar, spärrar upp och kniper igen mina ögon men ser ändå inte bättre. Bara att gilla läget och öppna stora plånboken. 

Denna vecka har varit intressant i flera bemärkelser. Jobbet håller på att ändras, arbetsuppdragen alltså, får hoppas att jag får använda mig av mina kunskaper jag har fått genom utbildning. Samt att jag ska till läkare nästa vecka och få höra vad det är för fel på mina höfter. Utredning har börjat. Att grina efter jobbet varje kväll är inte någon livskvalité direkt och jag vill poängtera att jag har fruktansvärt hög smärttröskel.  Men nu har jag fått nog. Om det är mina diskbråck i ryggen som gör att jag har fått problem med höfterna vet jag inte, men höfterna har smärtat flera år innan jag fick dessa diskbråck så vi får se vad dr Hisham säger nästa vecka. 

I helgen står det trevligheter på agendan. Fredag kväll ska jag bjuda på gourmé mat a la korv med bröd till de närmsta.  Sen ska vi till min kära dotter i Västerås och på söndag ska jag träffa världens bästa fd arbetskamrater. Längtar!

Men först kör jag en lång och intressant fredag innan jag tar helg!

Kramar till Er!




Instagram

1 kommentar:

  1. Tack fina Ina !!!
    Du passar nog i alla glasögon...åtminstone nästan alla, hihi....

    Ha en fin helg!!!
    Kramis bia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...