7 augusti 2015

Nationalromantik i matrummet



Hej på Er bloggisar! Kikar in en snabbis för att säga hej!


Idag har jag haft premiärfika på nya möblemanget. Min vän ringde igår och frågade om jag fyller år idag för hon hade köpt en present till mig. Givetvis fyller jag år idag [inte]. (jag fyller 27 september) Så jag bjöd över henne på fika idag och jag fick en present. haha Japp, vi är lite tokiga. Hon gav mig ledtrådar igår och sa att saken hon hade köpt skulle passa mitt kök och matrum och det skulle liksom passa möblemanget. Jag satt och klurade länge och väl igår men kom inte på vad det kunde vara. Trodde först att det var något i kron-form. En kungakrona som skulle passa att ha ovanför kökssoffan.. Men ack så fel jag hade.. 


Jag fick en jättefin tavla som är inramad i vår huvudstad Sthlm!
Så fin, jättefin, gillar den nationalromantiska stilen. Blev liksom kär i tavlan.
När hon åkte hem så började jag fundera vart jag har sett den här stilen av konst. Började bläddra bland mina tavlor uppe på vinden. (har en uppsjö med tavlor) Tjolavips så fann jag den undre som ni ser på bild. Jag tyckte väl att jag kände igen stilen. Bilderna är målade av en bildkonstnär som heter Stina Sunesson, född i Insjön. (Dog 1998) Så nu ska jag försöka laga den undre tavlan för ramen har liksom rasat isär, den hade tänkt att kastas. Vilken tur att den var kvar!

Önskar Er en skön helg, här blir det slapp och vila samt en massa loppisar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...