6 augusti 2015

Möbelhandlarn i Fagersta ❤



Här sitter jag i skrivandes stund, i soffan och tittar på möblemanget som står bredvid. Solen skiner så starkt utanför så att man nästan blir bländad..


Jag lade ett bud på bordet för ca 2 månader sedan. Finns en auktionsbyrå i Västerås som har jättefina möbler och jag har kikat på deras hemsida säkert i över ett års tid efter ett bord. 


I Juni månad dök denna upp på auktionsbyrån. Ett bord som skulle passa mina gamla stolar.


Ett bord med fina små detaljer, ett bord som man blev liksom kär i så fort man såg den.. gustavianskt förstås. Möblerna är mörkare men solens sken gör att det ser blekt ut.. Jag ska fota sen när solen försvinner från vardagsrummet.


Inte nog med det så var jag, syster och min dotter på en snabbvisit i Broarna i söndags. Där är det auktion nästan varje helg. Vi fick syn på denna matgrupp och tjolavips så hade vi lagt ett bud. Trodde aldrig att vi skulle vinna för det var jättemycket folk där och kvalitetsmöbler brukar gå på ett par tusen. 


Bordet är gammalt och de sex stolarna lika så. Finns inte en skruv eller spik i dem utan det har använts träplugg.
Möblemanget kommer från ett fint hem i Skåne. 
Revykungen Ernst Rolfs dotter har ägt dem. Så det kan ju vara så att t.o.m självaste Ernst har suttit på dessa!


Så nu står jag med dubbla matgrupper, men dotter ska flytta till ett eget boende inom ett år hade vi pratat om så då får hon ta ena matgruppen. 

Ja som ni förstår så gillar jag gamla möbler, att ha ett Ikeahem eller liknande skulle aldrig gå här. Skulle vantrivas. Så nu ska jag försöka bli av med Perstorpsbordet och ett annat bord, har kontaktat loppisbutiken i byn och de ska hämta möblerna om 1.5 veckor men just den dagen kommer jag att sitta på möten så jag måste ändra hämttiden. Alltid är det något.. men inga världsliga ting, allt går att lösas. 

Först kaffe och lite tv innan all medicinering av min rygg. Kan knappt röra mig efter flera dagars konkande av möbler. Igår fick jag sån skallevärk i Västerås så jag trodde att jag skulle svimma. Allt går över men trist att ha nu när man vill njuta av sina fina möbler.. Syster Yster fyller år idag men jag får fira henne i morgon..




Önskar er en fin dag!

1 kommentar:

  1. Coolt bord....jag är lite kluven när det gäller Ikea...handlar mycket där ibland, men jag blandar nog mina stilar...byter ut ibland också....nu har vi ju fått ärvt så mycket saker så här har det blivit en salig blandning...men det är coolt tycker jag ;))...skulle inte heller vilja ha bara Ikea och avskalat hemma....kan vara fint,men inte min stil....men det finns mycket fint där ändå till bra pris ;))
    Kramis bia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...