1 juli 2015

Platanias Beach Kreta ☆





Kan inte fatta att det är snart dags. Längtar.
Sitter och lyssnar på Nyheterna om Greklandskrisen och hur deras politiker resonerar kring återbetalning av EU-lånet... Alldeles nyss sa de att de Grekland inte ska betala tillbaka. Jag tänker inte sitta här och skriva mina åsikter utan spontant tänker jag på "de grekiska gräsrötterna" de hårt arbetande folket. Hur de arbetar och sliter och ändå har landet blivit så här. Jag hoppas innerligt att de får ordning på sin statsekonomi snart.

De säger också att vi turister ska ta med oss kontanter för det är ovisst om bankerna är öppna eller om de små butikerna kan ta kontokort. Självklart gör vi det. Längtar till denna vackra Ö och dess gästvänlighet. Undra vad som skulle hända med Grekland om det skulle hända nåt otäckt som hände i Tunisien.. Om turismen skulle försvinna totalt.. Men Tunisien och andra arabländer är oroshärdar och att åka till såna länder är självvalt. Ja ni, många tankar snurrar i huvudet, alldeles för tidigt på morgonen. Så nu ska jag sluta surra och njuta av en massa kaffe. 

Här kan man läsa aktuell information för turister som ska till Grekland.

Här kan man läsa en förenklad beskrivning av "greklandskrisen"


Sköt om Er och njut av den sk svenska värmen today!


Gamlaposthuset
Instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...