7 juli 2015

Gerani beach Apollo


Då det ryggonda är tillbaka med råge så längtar jag verkligen efter värmen. Den botar smärtan. Vi ska bo längst västerut av charterbyn Platanias. Gränsar till grannbyn Gerani som jag är lite nyfiken på. Vi ska bo på Ett litet hotell som ligger nära stranden. Kommer att bli toppen då jag ska röra på mig mycket när jag har diskbråck, och promenader är toppen. 
Ska köpa mig lite böcker att ta med och jag äntligen funnit små flytmadrasser som vi kan guppa på när vi badar i havet. Växla slantar kan vi göra på Arlanda då vi åker dit dagen innan och hinner växla till euro. På kvällarna får dotra bestämma vad vi ska göra. Blir säkert drinkar, restauranger och spa-besök. Då vi har åkt dit nästan varje år så har man sett de ekonomiska förändringarna.
Första tre åren vi var där så var det full fart i butikerna, de senaste tre åren har butiker stängt, eller bytt ägare och varor. Men vi gillar Kreta skarpt och det ska vara mycket till att vi skippar denna ö.. 

Men men, det är ett tag dit innan vi drar så vi får njuta av den härliga svenska sommaren så länge..



Instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...