27 juli 2015

Årsringar runt halsen...


Måndag morgon, man kliver upp mödosamt ur sängen, stel och morgongrus i ögonen. Råkar se sig själv i spegeln och man blir förundrad över vem fanken man ser.
Alltså, nog för att jag är 40 plus men måste årsringarna synas så jäfla dant?!
Jag har två stora årsringar runt halsen.. Japp, efter 40 kom dessa. I höst blir jag 43, får jag en tredje ring då? ... Det räcker väl att jag har rynkor runt munnen, ögonen och hela jäfla pannan också.. Ska börja spara till botox. Massor av botox. haha Nä då, jag kan nog stå ut ett tag till med dessa men blir dem fler så då jäklar alltså.. 
Visst, jag är en före detta rökare, solälskare mm men jag säger som min husläkare sa en gång till  mig. - Ja tyvärr så föds en del människor med taskig DNA helt enkelt.. en del får mycket hår, andra lite, en del får mycket pigment andra få.. en del får bra elastisk hud, andra inte osv... 

Min dotter sa på Kreta när hon såg en bild på min far - Mamma, du är väldigt lik moffa, näsan, ögonen och pannan... 

Kan stämma.. 



De fina grubbelvecken i pannan och kråksparkarna runt ögonen har jag fått av far och de är så djupt inrotade i huden så ingen botox i världen kan ta bort dessa.. men det gör inget. Detta är ju liksom jag. 
.
Jag återkommer om jag tycker likadant när jag blir 50 om några år..haha

Kanske får värsta kärring-nojan!




Några Talessätt:

Höjden av orättvisa: Rynkor gör en man manligare, kvinnor äldre..

Rynkor är hudens skyttegravar..

Gud är inte hövlig. Om han nu måste ge kvinnan rynkor kunde han väl åtminstone ha satt dem under fotsulorna! 

Men den här gillar jag bäst:

Jag är stolt över mina rynkor. De är livet i mitt ansikte. 


Försöker intala mig det i alla fall. 

Nu blir det en balja kaffe innan man börjar med dagen..




Instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...