25 mars 2015

Laminatgolv eller parkett



Den här lilla söta Hampton fåtöljen är min nyblivna vän.
Sitter och myser i den stort sett varje kväll.


Eftersom man får så bra rabatt från Ellos emellanåt så måste man passa på att köpa sig något nytt. denna gång blev det nya sängkläder i färg! Japp, jag gillar inte färg i säng. Har bara vitt, för då känns det liksom lyxigare och fräschare. Som lyxhotellsäng typ. hihi


Nu är det valtider igen. Golv denna gång. Finns en uppsjö och man velar fram och tillbaka. Ska jag ha ljust, mörkt eller mitt emellan? Mycket mönster, lite mönster inget mönster alls? Tar jag för mörkt så blir det murrigt här i lyan och man ser varenda dammkorn. För ljust då ser man varje smutsfläck i stället.. Jag får nog bara blunda och peka så kommer jag nog fram till något bra. haha

Fortsättning följer..

Önskar er en fin kväll!

I . N . A

6 kommentarer:

  1. Tack för fina ord i min blogg! Tro inte att han har sett det än... Imorgon är det en vecka sedan jag bytte tavlorna...
    Ja, golv kan vara svårt. Jag har varit i golvbranschen i 23 år innan jag satsade på min egna firma.
    Titeln laminat eller trä är för mig självklar - trä! Om det inte är i köket för där hade jag valt plastmatta, finns massor av fina nu för tiden! Jag hade INTE valt laminat, det är kallt och hårt.
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!
      Golv är jättesvårt. Jag tänkte köpa mig lika golv i alla rum. Var så nöjd i mitt förra hem då jag hade lika i hela huset. Det blir ett jämn flow i hemmet.. :)
      Trägolv är kanske inte den bästa i köket, men jag lagar nästan aldrig mat då jag lever ensam nu så det kanske går? Men inte kul om man tappar nåt på den som rödbetor eller rödvin. Jag har haft laminat i mitt förra hem,var rätt nöjd (priset var bra) men det var superkallt att gå på. Hade alltid raggsockor.

      Jag har två val, öppna plånboken, eller ta ett billigare alternativ, ska inte bo här för evigt då jag är ute efter en lägenhet åt andra hållet i detta hus så det lutar åt det billigare alternativet. Jag ska lägga upp bilder på nuvarande golvet så ska du få se hur hemska golv jag har idag. hihi. :)

      Kramar Ina

      Radera
  2. Har en liknande fåtölj, visst är de sköna.
    Vi har ett golv i butiken som är helt perfekt, från IKEA.
    Grått och ser ut som riktigt trägolv.

    Lycka till med ditt val,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ja jag har kikat på Ikea golv också. Hade det i mitt förra hem och jag var rätt nöjd.
      Det är för många val här i livet och golv är ett av dem. :)

      Kram Ina

      Radera
  3. Halloj! satt o skrev och så bara försvann allt!! fåtöljen är tjusig förstår att du trivs i den :)) angående golv! så la vi in ett laminat golv på övervåningen som vi är så nöjda med..det är så livfullt med gråa inslag..skickar länk för skojs skull :0....http://www.stuvbutiken.com/produkter/mattor/plastmattor/torra-utrymmen/tarkett/tarkett-extra-french-oak-dark-grey.htmldet är inga lätta val..lycka till kramiz Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jättefint golv! och det är något åt det hållet jag vill ha. Inte för mörkt och inte för ljust. :)
      Kramar Ina

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...