26 mars 2015

Ett virrvarr av gamla slitna golv



Japp, det är sant. Så här ser det ut hos mig. Har inte bytt golv än och jag mår pissdåligt över att det ser ut så här. Ingen fröjd för ögat. Spelar liksom ingen roll hur mycket man lullar och duttar med saker, golv spelar stor roll hur hela rummet/hemmet ser ut.


Kök/hall.. Inte nog med att hallens golv är i helt annan "stil" än övriga golven så har jag en massa sand under massonitplattan och sanden lade man förr på 60-talet som alternativ i stället för betong. Sanden har nu börjat röra på sig så det måste fixas först innan golvläggningen.. 


Tre olika stilar på en liten yta. Jag kräks. 


Från samkvämsrummet som har en sliten gammal parkett så ser ni mitt sovrumsgolv. Den försöker i alla fall efterlikna lite rummets golv. WHY gjorde de inte så i de andra rummen också? Förstår inte det där med att ha hundra olika stilar i en liten lägenhet/lya/hem/hus etc... 


Min hall är lång, typ L formad. Här ser ni från ytterdörren in till dotrans gamla rum. Hennes golv luktar. Kan vara nåt lik där under.. Ska bli sååå skönt när detta blir klart. 


Ina klurar och funderar:
Jag har kommit fram till att så länge jag inte är miljonär så får det bli billigt golv som kostar under 130kvm. Först måste alla gropar i golven åtgärdas där sanden har typ försvunnit. Sen ska jag ha golv till 90 kvm minus toan. Plus att golvläggaren kostar några kronor. Så länge inte föreningen fixar nya rör till element och avlopp (tänkte på framtida vattenläckage från rören mm) så tänker jag inte slänga ut pengar på nåt som inte är hundra procent säkert samt att jag ska inte bo kvar här till döden hämtar mig.. Så, nu har jag bestämt mig hur jag ska göra i skrivandets stund.. fast jag hinner nog vela ett par vändor till... 

Ha det gott i torsdagsgråa vädret!
 Ina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...