14 december 2014

Vanligaste granarna - svensk gran

★GAMLA POSTHUSET: Rödgran, kungsgran - julgran:



De vanligaste granarna som vi använder oss av hemma till jul. Det är "vanlig gran" som heter Rödgran, sen har vi "Disneygranen" som heter kungsgran. Blågran är kanske inte så vanligt, för den kan avge en viss doft som påminner om kattkiss... Kommer ihåg för några år sedan sålde Lidl Blågran men det stod att de var kungsgran. Köper en kanonfin, tar in den och efter ett par timmar tror man att katten har revirstänkt på granen i huset. haha

Instagram

Jag har bestämt mig. Jag ska inte skaffa en gran i år. Såg något fantastiskt fin plastgran på Countryhouse i Västerås idag. Visst, den är i plast men det skulle duga så väl här hos mig. Men jag misstänker att den är skitdyr på ren svenska. Så jag får bara drömma vidare och hoppas att en dag så.. 



2 kommentarer:

  1. Vilken julstämning du bjuder på...mysig bild och fin musik...hon kan ju sjunga hon, Carola !!.....hon kommer hit till vår stad i vår....och det är slutsålt redan, sen några veckor !!!
    Ha en fin lill lördag min vän!
    Kram bia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...