26 december 2014

Nu är julen över för min del ...





Tack julen för denna gång.
Den var kort men njutfull med god mat och vila.

Tror ingen som inte är i min sits förstår hur fullmatad av studier jag är. Nu har jag fyra dagar max på mig att skriva 14 a-4 sidor om konflikthantering och handledning i flytande text... Man har ungefär denna gång ca 20 frågor som ska skrivas till en enda text. Man skriver liksom inte bara ett svar på en fråga. Då blir det ogiltigt. Detta ska vara klart den 29 dec. Vi fick ha till den 2 januari på oss. Schysst tyckte jag av läraren, men då har vi en ny uppgift som kommer in den 29e som är ännu större till 12 januari att fixa och då vill man ha denna klar först... 

Jag har inget liv sedan augusti och om vänner och bekanta inte kan ta det så är det deras bekymmer, sms är nästan det enda som fungerar som kontakt nu. Man får liksom aldrig någon paus i studierna. Jag måste fixa detta så att jag får en adekvat utbildning som jag har användning av i framtida arbete. Man är inte 20 år nå mer heller så bara det känns tufft med studier plus högskola är supertufft... Man går med ständig inre stress och ångest för att man ska prestera det högsta hela tiden samt ha en fungerande vardag och arbetsliv på det. Men det är bara att bita i det sura äpplet för man vet att det är bara en period i livet. Blir bra när jag är färdig och om jag ska fortsätta läsa efter detta? Njae, inte i denna takt i alla fall. 

Hoppas Ni har det bra och njuter av ledigheten, vi ses till nyår för nu ska jag dyka ner i studentlitteraturen ett par dygn. Tjingeling!


Instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...