29 november 2014

Sleep time - app



På bilden ser ni att jag lade mig klockan 21.40 och somnade klockan 22.00
Gult betyder vaken, blått sover tungt, och grönt sover lätt.

Den här appen hämtade jag hem för ca en vecka sedan då jag var nyfiken på hur jag sover om nätterna. Jag har alltid varit lättväckt men nu ser man verkligen varför jag är det. Efter att ha sovit i två tre timmar så är det mycket grönt på bilden och då sover man lätt. 50% av sovtiden är lätt-tid. Inte undra på då att jag vaknar av det minsta lilla ljud. Den bilden visar min natt som var fredag till lördag. Tidigare i veckan så såg den värre ut. Då var jag "vaken" två gånger och hade lätt sömn på 60-70%!! och effektiviteten på hjärtat låg på bara 70% och det är nog inte bra. 

SÅ nu känner jag att jag måste göra nåt åt detta men vet inte vad. Får kanske vara mer aktiv på kvällen innan sängdags kanske? Skaffa bättre kuddar, för de jag har nu är jättedåliga, läsa mer kanske så att man somnar av leda? hihi 

Om jag brukar lägga mig vanligtvis klockan 21.40 en fredagskväll? Nix, men efter en lång intensiv dag med elever och sen shoppa och ansiktsbehandling så var jag helt slut igår.

Men idag är det nya tag och måååste ta fram böckerna och börja plugga om adhd för nästa fredag ska jag ha skrivit en uppgift om denna diagnos... 

Ha en bra lördag!

1 kommentar:

  1. En sån där "grej" skulle jag också vilja ha, hihi......lägger mej nästan 24.00 varje kväll.....men så sover jag till 9.30 också, haha.....som du vet arbetar jag ju inte.....så jag kan sova som jag vill, hihi....önskar dej en fin lördags kväll!
    Kramis bia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...