24 november 2014

Gamla religiösa jultraditioner är ett minne blott...




Tjingeling!
Sitter och skriver på rapport om utvecklingsstörning och dess nivåer.
Inte lätt måste jag säga. Får inte skriva vardagssvenska och mina tankar utan fakta och på ett tydligt sätt. Pjuh!

Jag riktigt längtar att den här kursen är slut. Inte många veckor kvar. Läraren sa idag att när ni har klarat denna kurs som är störst och tyngst så är resten av tiden rena semestern. haha hoppas att det är så för nu är jag trötter. 

Jag har fått upp lite stakar i fönstren, man får ta när tiden faller in. Jag har aldrig följt traditionen till punkt och pricka och det är nog för att först och främst är jag inte religiös och fanatisk inom tidsaspekter, sen är det så att har man haft en dotter varannan vecka (sen 2009 på heltid) så får man ta tiden där an. Vi kunde ta in granen en vecka för tidigt men det var ju för att hon skulle få klä granen på"mamma vecka" och få känna sig delaktig i den hemmiljö hon var i just då. Blir så irriterad på sociala medier där folk klagar över att vissa har redan pyntat lite. Men hos den familjen kanske det passar ypperligt. Vi vet inte hur det är där bakom stängda dörrar...

Så bort med alla tidsbestämmelser och gör som man vill är det nya mottot!

Nu ska jag äta lite godis för att sätta igång dopaminet. hihi

Kram på Er!


gamlaposthuset:

Instagram

1 kommentar:

  1. Man ska faktiskt göra som man vill när man vill och det passar.
    Må gott karm till dig

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...