7 oktober 2014

Att välja yrke



Jahapp, då har men helt själv cementerat en skarv.
Tror jag har valt helt fel yrke. Varför stödpedagog när man kan var golvläggare. Nä då, men det är väldigt kul att renovera. Det som fattas är pengar. Golven ser för jäkliga ut men jag måste ju hela tiden prioritera för att jag inte har pengar till både och. Nu är det studier som kostar. Böcker kostar skjortan. Tror jag har kommit upp på 5.500 kr och då är det bara för en termin. Nu är det inte bara den ynka summan utan mycket runt omkring också, bara för att dotran har flyttat hemifrån så har kostnaderna sjunkit. hihi Men livets val. Ha fina golv eller plugga. Nu har jag gjort lite förarbete helt själv, sparade säkert en tusenlapp. Ska ringa golvläggare och höra lite vad han säger om mina golv. Det är inte bara matrum och kök, det är även hall och ett sovrum. Hallens golv är som ålandshav. Sanden under golvbrädorna har rört på sig så pass att det är gropigt. Förstår inte hur de byggde förr. Att bara tömma sanden i hallen och återställa grunden kostar minst 10 papp. Sen ska man ha golv och även betala för golvjobbet. Njae, jag får nog ha det så här ett tag till...

VI SES! 

1 kommentar:

  1. Hej hej! synd att allt skall vara så dyrt med renovering ;(( då gäller det att vara sin egen Timell..:) ha en fin vecka Ina <3 kramiz Jessica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...