23 september 2014

Novemberljus eller septemberljus?


Kolla in mitt novemberljus! Helt fantastisk! 
Fick ett par skott av min väninna och den har växt och frodas i mitt halvmörka sovrum. Nu måste jag ska en högre pall åt den då har en tendens att böja sig neråt. 

Den kommer att vara i fullblom inom ett par dar, som vackrast kanske på lördag då jag fyller år? Kom upp till 50 stänglar innan jag gav upp med räkningen. Den står mot norr och får vatten varannan dag. Verkar trivas där då den redan har blommat en gång tidigare. Kul! 


2 kommentarer:

  1. Hej Ina! gillar den växten...tror allt du har gröna fingrar :) Vädret skall bli fint på Lördag lovas det!! om snuvan o febern släpper är det tänkt att vi firar våran 18 åring då..så håll tummarna! Stort Grattis till dig i förskott <3 kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Har aldrig hört talas om den blomman....bara november kaktus....man lär sej mycket i bloggvärlden, hihi
    Kramis bia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...