1 september 2014

Kanske dags att införskaffa sig ett eget kontor



Då var måndagen gjord. Nästan. Har varit med om första webb-seminarium. Spännande. Tyvärr hade jag ingen webb-kamera på min jobbdator men jag förskonade nog resterande gänget från att se en måndagstrött Ina. Igår var jag och dotran till Västerås för att köpa in en ny dator, skrivare, headset och annat smått och gott. Pengarna försvann på ett nafs men nu har jag allt som behövs till studierna. Men shopping en hel dag tar på även den store. Vi var även och kikade på en liten etta till dotran. Vi skrev kontrakt så hon flyttar om två! veckor! Kul, men jag är ju morsa - snyftar lite det gör jag allt... 


Det är kaos här hemma. Köket och matrummet har blivit ett kontor. SÅ det är hög tid att införskaffa sig ett eget kontor med allt som hör till. Fin stol, vackert skrivbord, bedårande hyllor och annat viktigt. hihi Jag har ju det tekniska så nu är det estetiska och praktiska som ska fixas. Bordet i matrummet får vara skrivbord just nu. Två datorer, flera högar med böcker och en stor skrivare mm. Pjuh. Jag som avskyr kaos och stök hemma. Disk o damm är en sak men när precis allt är hullerombuller så blir jag spyfärdig.. 


I fredags var jag och fixade naglarna hos Nageldivan. Så skönt att bli ompysslad.
Snor-grönt? Yes-grönt? Coop-grönt? Ja gröna blev naglarna kan man säga. En färgklick på den svartklädda läxtanten. Nu har jag ingen tid där fören om nästan 4 veckor! Jag kommer att få abstinens! 

Instämmer helt!

Som ni förstår så har jag häcken full - rent ut sagt. 
Jobbar hela dagarna och klämmer in lite studier där emellan.
Nu ska jag läsa ut en bok som heter -Omsorg utan våld. Intressant läsning. Både bra och mindre bra. Men så är det med allt. Men den är välskriven och man får en inblick hos föräldrar med barn som har flertalet diagnoser. Det som intresserar mig allra mest är -hur bemöter jag dessa barn. Är så tacksam för alla tips.. så det är bara att dyka in i bokens värld. 

Önskar er en fin vecka!

Kramar ~ Ina


1 kommentar:

  1. Du vet väl att grönt är poppis i höst, både på kläder och i inredning....så du är ju modern med dina naglar, hihi...
    Här skiner solen idag, jag ska en sväng på stan (har ju nästan inte varit där på hela sommaren, haha) värmen fortsätter och till helgen åker vi till torpet igen....men sen blir det nog bara någon gång igen....det brukar liksom bli så....man säger att man ska åka dit, men så vill man vara hemma och fixa i stället ;))
    Hoppas du har det bra;)
    Kram bia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...