5 september 2014

Hållbara rosor tack!


Att köpa rosor är inte lätt. Inte lätt att hålla dem pigga heller. Inte de från Fairtrade. Vissnar på en gång. Så trist och dyrt blir det också. Ska klaga på Coop.. 

Mer hållbara rosor är de som sitter på min väska. Köpte mig en ny väska härom dagen för att jag behöver ha mycket lull med mig till jobbet. Böcker, kalender, papper, lypsyl, hörlurar etc etc. Bara viktiga prylar. Är nöjd med väskan och glad att det finns mindre fack där man kan förvara smågrejer. Mina studier går på högvarv, jobbet lika så. Har börjat skriva upp mina helgdagar vad som måste göras. Rätt illa men annars blir det bara kaos och stress. 

Hoppas värmen håller i sig och att vi får sol på kinderna i helgen. Må gott! 

3 kommentarer:

  1. Huffda! Kanskje de var gamle? Roser er noen primadonnaer både ute og inne.
    Fin veske :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Ina! håller med så många gånger man blivit besviken på rosor som nickar ;(( så trist!! väskan var jätte fin,hoppas det går bra för dig med plugget :) trevlig helg önskar jag dig<3 kramiz Jessica

    SvaraRadera
  3. Rosorna måste vara fräscha vid inköpet, nya snitt, inget varmt vatten och framförallt INGET ros-hållbarhets-pulver då misslyckas du inte. Jag har skrivit om mina senaste rosor jag köpte och som var fina ca 14 dagar (Fairtrade)
    Prova en bukett av de billiga rosorna men de får inte vara alltför knoppiga för då slår de aldrig ut Lycka till och det vore kul att höra hur du gjort/gör med dina rosor!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...