20 september 2014

Corokia sicksackträd



Att sköta denna växt är en utmaning. Den ska inte stå blött men får ej torka ut. Ej direkt sol men ljust. Funderar på att plantera om till större kruka men vet ej om den klarar av det? Vilken utmaning jag har va!? :-) Har inte "gjort höst" än på balkongen. Inga höstljung eller cypresser. Ljung tar jag aldrig in. Det är en uteväxt, samt skrockfull är jag också. - Tar man in Ljung så bringar det död i huset...  Det vill jag undvika! Idag är det pluggdag. Om etiska förhållningssätt samt Lss lagar. Visst låter det spännande?! 

Önskar Er en fin lördag! 

2 kommentarer:

  1. Trevlig helg och plugga lagom, hihi
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Härlig den där växten...............har också inhandlat en sån.
    Hoppas nu jag klarar av att sköta den bara................

    Ljung tar jag aldrig in jag heller, inte bra.
    Min gamla faster ryste när hon såg ljung på hösten och den fick man inte plocka.

    Skön helg till dig,
    kram Anneli

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...